El Senado de la República reformó la Ley Federal de Responsabilidades de los Servidores Públicos, a efecto de que los funcionarios que no acepten o no cumplan las recomendaciones emitidas por las instituciones que defienden los derechos humanos hagan pública su negativa.
Lo anterior fue dado a conocer ayer mediante un comunicado de prensa en el que se informa que en el dictamen aprobado se recuerda que las últimas reformas en materia de derechos humanos establecen que todo servidor público que no acepte una recomendación de la CNDH tendrá la obligación de fundar, motivar y hacer público su rechazo.
Al respecto, la senadora perredista Angélica de la Peña Gómez explicó que la CNDH podrá avisar a la Cámara de Senadores o, en su caso, a la Comisión Permanente cuando los funcionarios señalados como responsables de violar derechos humanos, no acepten recomendaciones.
Indicó que ante ello las comisiones respectivas deberán llamar a comparecer a los funcionarios o a las autoridades responsables para que expliquen su actuar.
El documento se envió a la Cámara de Diputados.
Hi there, I read your new stuff daily. Your humoristic style is awesome, keep up the
good work!
This paragraph offers clear idea in support of the new users of blogging, that really how to do blogging and site-building.
It’s an awesome article designed for all the internet visitors; they will take benefit from it I am sure.
I seriously love your site.. Great colors & theme.
Did you build this site yourself? Please reply back as I’m attempting
to create my very own blog and would love to find out where you got this from or
just what the theme is named. Appreciate it!
When someone writes an post he/she maintains the plan of a user in his/her mind that how a user can be aware of it.
Therefore that’s why this article is great. Thanks!
I visited various websites however the audio quality for audio songs current at this site is in fact wonderful.
This is through their unique call center services that didn.
Yoga is also a great medicine to kill physical stress.
96% of customers who have had a bad experience don’t report it
and 91% of those don’t do business with you again.
Hi to every body, it’s my first pay a quick visit of this website; this webpage consists of amazing and genuinely good data
for readers.